Ismét tökéletes versenyt futott Sebastian Vettel és a Red Bull, noha a német sztár „csak” harmadik lett. Így az örökranglistán nem tudott feljebb kapaszkodni, de nyilvánvaló, ez a legkevésbé sem érdekli most a Vörös Bika titánját! Ennél sokkal fontosabb cél vezérelte a szombati időmérő legjobbját, aki mindenképpen kétszeres világbajnokként akart célba érni. Így is történt!
A rajt után ugyan Vettel kakaskodott egy picit a későbbi futamgyőztes Jenson Buttonnal, de ennek nem lett következménye. Később ugyan a szokásosnál némileg lassabb boxkiállások miatt két pozíciót visszacsúszott Vettel, de mindvégig arra törekedett, hogy megfelelő pozícióban zárja a Japán Nagydíjat. Ezért nem eredt őrült tempóban Button után, nem vállalt felesleges kockázatot Alonso ellen.
Az immár kétszeres világbajnok német versenyző úgy védte meg címét, hogy már az idénynyitó után az élre állt összetettben, később pedig szinte folyamatosan növelte előnyét. A nyári szünet előtt ugyan három GP-t is nyeretlenül zárt sorozatban, de a három hetes pihenőt követően minden kétséget eloszlatott. A zsinórban aratott három diadallal pedig „megágyazott” annak, hogy Szuzukában végképp lezárja az elsőségért zajló „csatát”.
Button sem lehet szomorú,noha immár matematikai esélye sincs a világbajnoki címre. Ezt amúgy is csak elképesztő csodával tudta volna megszerezni, így Japánban inkább csak a versenygyőzelemre összpontosított. Megérdemelt sikert aratott, hiszen csak az időmérőn szorult a második helyre, akkor is csak 9 ezreddel. Vasárnap rendkívül taktikusan versenyzett, jól sikerültek a boxkiállásai, a hajrában pedig rátett még egy lapáttal a tempójára, amikor Alonso megközelítette.
A Ferrari kétszeres világbajnoka ezúttal is megmutatta, idén is nagyon sokra vihette volna, ha autója jobb az időmérőn. A futamon ugyanis szinte mindvégig harcban volt kisebb-nagyobb eséllyel az első helyért, vagyis a versenytempója újfent kiváló volt.
Buttonhoz visszatérve. A 2009-es világbajnok a szezon második felére ellépett csapattársától, az ezúttal csak ötödik Lewis Hamiltontól. JB ugyanis sokkal jobban óvja abroncsait, míg a 2008-as világbajnok Szuzukában is sokat küszködött a gumikopással. Hamiltonnak vbalamit változtatnia kell vezetői stílusán, ha nem akar végképp bekerülni Button árnyékába.
A Japán Nagydíjat még négy verseny követi 2011-ben, immár a jövő évi szezon is előtérbe kerülhet. Hiszen hatalmas lendületet és önbizalmat adhat, ha valaki legyőzi a már kétszeres világbajnok Vettelt.
1. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:30:53.427 ó |
2. | Fernando Alonso | Ferrari | +1.160 mp |
3. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | +2.006 |
4. | Mark Webber | Red Bull-Renault | +8.071 |
5. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | +24.268 |
6. | Michael Schumacher | Mercedes GP | +27.120 |
7. | Felipe Massa | Ferrari | +28.240 |
8. | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | +39.377 |
9. | Vitalij Petrov | Lotus Renault | +42.607 |
10. | Nico Rosberg | Mercedes GP | +44.322 |
11. | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | +54.447 |
12. | Paul di Resta | Force India-Mercedes | +1:02.326 p |
13. | Kobajasi Kamui | Sauber-Ferrari | +1:03.705 |
14. | Pastor Maldonado | Williams-Cosworth | +1:04.194 |
15. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +1:06.623 |
16. | Bruno Senna | Lotus Renault | +1:12.628 |
17. | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | +1:14.191 |
18. | Heikki Kovalainen | Lotus-Renault | +1:27.824 |
19. | Jarno Trulli | Lotus-Renault | +1:36.140 |
20. | Timo Glock | Virgin-Cosworth | +2 Kör |
21. | Jerome d` Ambrosio | Virgin-Cosworth | +2 Kör |
22. | Daniel Ricciardo | HRT-Cosworth | +2 Kör |
23. | Vitantonio Liuzzi | HRT-Cosworth | +3 Kör |
„Annyi esélyem van, mint egy négy éves kissrácnak a 100 m-es síkfutásban… - mondta a McLaren 2009-es világbajnoka. – A versenyek többségén övé volt a legjobb autó, de összességében is hihetetlenül jó munkát végzett. Nem mondhatom azt, hogy ne érdemelné meg az újabb világbajnoki címet. Ha többet hibázott volna, akkor talán megkérdőjelezhetnénk a sikerét, de így…”
Vettel idén 12 alkalommal nyerte az időmérőt, 9 futamgyőzelmet aratott. Utóbbival az örökranglista harmadik helyén áll.
Versenyző | Szezon | Futamszám | Győzelem | Százalék | |
1. | Michael Schumacher | 2004 | 18 | 13 | 72% |
2. | Michael Schumacher | 2002 | 17 | 11 | 65% |
3. | Nigel Mansell | 1992 | 16 | 9 | 56% |
Michael Schumacher | 1995 | 17 | 9 | 53% | |
Michael Schumacher | 2000 | 17 | 9 | 53% | |
Michael Schumacher | 2001 | 17 | 9 | 53% | |
Sebastian Vettel | 2011 | 14* | 9* | 64%* | |
8. | Ayrton Senna | 1988 | 16 | 8 | 50% |
Michael Schumacher | 1994 | 16 | 8 | 50% | |
Damon Hill | 1996 | 16 | 8 | 50% | |
Mika Häkkinen | 1998 | 16 | 8 | 50% |
NYILATKOZATOK A JAPÁN NAGYDÍJ IDŐMÉRŐ EDZÉSE UTÁN:
SEBASTIAN VETTEL (RED BULL-RENAULT, 1. HELY):
„Micsoda időmérő!!! Pénteken hibáztam, kiszélesítettem a pályát, emiatt megrongálódott a vezetőszárnyam. Ez nem tette ideálissá a helyzetet az autó felkészítésében. Szombaton délelőtt még szenvedtünk, főleg, amikor ismét azzal kellett foglalkoznunk, hogy megtaláljuk a kocsi egyensúlyát. De nem voltunk elég gyorsak…A szabadedzés után le is ültünk beszélgetni, szerencsére mindenre sikerült megoldást találnunk. Ez nagyon fontos volt, hiszen nagyon szoros versenyt vívtunk Jensonnal. Kemény időmérőn vagyunk túl, de nagyon élveztem. Hosszú egy itteni kör, egy mega első szektorral, ami mindig jelentős kihívás elé állít. Azzal viszont nem foglalkozom igazán, hogy vasárnap egy pont is elég lesz a világbajnoki címhez. Pénteken megtanultam, ha nem koncentrálok 100 százalékosan, akkor a legkisebb hiba is sokba kerülhet. Hosszú futam vár ránk, jelentős erőpróba lesz. A pole-ból indulok, ez különleges helyzetet teremt. Hisezn bármi megtörténhet, a DRS sok esélyt ad az előzésre.”
JENSON BUTTON (MCLAREN-MERCEDES, 2. HELY):
„Eddig nagyszerűen alakult a hétvégénk! Mindig kiválóan érzem magam Szuzukában, fenomenális a pálya. Akkor a legtökéletesebb a hangulatod, ha az autód is versenyképes Japánban. Még a Q3-ban is javultam, azt hittem, most végre enyém lesz a pole. De nem így történt, mégsem voltam elég jó a pole-hoz. Csak kilenc ezred hiányzott, de mégsem voltam elég jó. Pedig úgy éreztem, mindent kihajtottam a kocsiból. Igaz, az utolsó gyors körömben picit túlkormányzott volt az autó, lehet, túl keményen nyomtam. A csapat szempontjából azért nagyszerű hír, hogy ennyire közel vagyunk a Red Bullhoz, amely uralta az elmúlt években a szuzukai pályát.”
LEWIS HAMILTON (MCLAREN-MERCEDES, 3. HELY):
„Nem érzem úgy, hogy hibáztam volna a Q3 végén….Ha megnézik a visszajátszásokat, akkor láthatják, Jenson éppen előttem volt és lassított, hogy teret nyerjen. Én is ezt akartam elérni, amikor kijöttem az utolsó kanyarból. De nem jött össze a megfelelő különbség, ezért én is lassítottam, amikor megláttam Markot magam mellett. Michaelt viszont már nem vehettem észre, ezért madnem ütköztünk. Veszélyes helyzet volt. Összességében azért nem rossz ez a harmadik hely, a pálya tisztább oldaláról kezdhetek."
FERNANDO ALONSO (FERRARI, 5. HELY):
„Nem lepett meg ez az eredmény. A McLaren és a Red Bull az egész hétvégén gyorsabb volt, így egészen jó, hogy Webber elé kerültünk. Úgy tűnik, bérletem van az ötödik helyre. De legalább most is a pálya tisztábbik oldaláról rajtolhatok. Vasárnap fontos szerepet játszhat a gumikopás, sok boxkiállásra lehet számítani. Így a taktika ismét kulcsfontosságú lesz. Remélem, nem lesznek olyan gondjaink, mint két hete Szingapúrban. A dobogóra ismét reális esélyünk van, a győzelemre már kevésbé.”

Hihetetlenül szorosan alakult az időmérő edzés a 62. F1-es világbajnokság Japán Nagydíján: a címvédő és idén hatalmas fölénnyel éllovas Sebastian Vettel mindösszesen kilenc ezreddel (!!!) győzte le a három tesztelésen...
Tovább a teljes cikkhez »

Sebastian Vettel egy pillanatra sem kalandozhat el, a Formula-1-es Japán Nagydíj első szabadedzésén történt balesete arra hívta fel a címvédő figyelmét, hogy annak ellenére is koncentrálnia kell, hogy már csak egy hajszál...
Tovább a teljes cikkhez »