Button 1., Vettel kétszeres világbajnok!

Létrehozva: 2011. október 9. 09:34
Immár hivatalos: Sebastian Vettel nyerte a 62. F1-es világbajnokságot, ezzel minden idők legfiatalabb duplázója lett a száguldó cirkuszban! A Japán Nagydíjon harmadik helyen ért célba a Red Bull német klasszisa, győzött Jenson Button a kétszeres világbajnok Fernando Alonso előtt. Sokat mondó jelenetsort hozott a levezető kör: a friss kétszeres világbajnokot az összetettben hétszer első Michael Schumacher kísérte.

Fotó: Reuters

 

A PONTVERSENYEK ÁLLÁSA, ITT!

Ismét tökéletes versenyt futott Sebastian Vettel és a Red Bull, noha a német sztár „csak” harmadik lett. Így az örökranglistán nem tudott feljebb kapaszkodni, de nyilvánvaló, ez a legkevésbé sem érdekli most a Vörös Bika titánját! Ennél sokkal fontosabb cél vezérelte a szombati időmérő legjobbját, aki mindenképpen kétszeres világbajnokként akart célba érni. Így is történt!

A rajt után ugyan Vettel kakaskodott egy picit a későbbi futamgyőztes Jenson Buttonnal, de ennek nem lett következménye. Később ugyan a szokásosnál némileg lassabb boxkiállások miatt két pozíciót visszacsúszott Vettel, de mindvégig arra törekedett, hogy megfelelő pozícióban zárja a Japán Nagydíjat. Ezért nem eredt őrült tempóban Button után, nem vállalt felesleges kockázatot Alonso ellen.

Az immár kétszeres világbajnok német versenyző úgy védte meg címét, hogy már az idénynyitó után az élre állt összetettben, később pedig szinte folyamatosan növelte előnyét. A nyári szünet előtt ugyan három GP-t is nyeretlenül zárt sorozatban, de a három hetes pihenőt követően minden kétséget eloszlatott. A zsinórban aratott három diadallal pedig „megágyazott” annak, hogy Szuzukában végképp lezárja az elsőségért zajló „csatát”.

Button sem lehet szomorú,noha immár matematikai esélye sincs a világbajnoki címre. Ezt amúgy is csak elképesztő csodával tudta volna megszerezni, így Japánban inkább csak a versenygyőzelemre összpontosított. Megérdemelt sikert aratott, hiszen csak az időmérőn szorult a második helyre, akkor is csak 9 ezreddel. Vasárnap rendkívül taktikusan versenyzett, jól sikerültek a boxkiállásai, a hajrában pedig rátett még egy lapáttal a tempójára, amikor Alonso megközelítette.

A Ferrari kétszeres világbajnoka ezúttal is megmutatta, idén is nagyon sokra vihette volna, ha autója jobb az időmérőn. A futamon ugyanis szinte mindvégig harcban volt kisebb-nagyobb eséllyel az első helyért, vagyis a versenytempója újfent kiváló volt.

Buttonhoz visszatérve. A 2009-es világbajnok a szezon második felére ellépett csapattársától, az ezúttal csak ötödik Lewis Hamiltontól. JB ugyanis sokkal jobban óvja abroncsait, míg a 2008-as világbajnok Szuzukában is sokat küszködött a gumikopással. Hamiltonnak vbalamit változtatnia kell vezetői stílusán, ha nem akar végképp bekerülni Button árnyékába.

A Japán Nagydíjat még négy verseny követi 2011-ben, immár a jövő évi szezon is előtérbe kerülhet. Hiszen hatalmas lendületet és önbizalmat adhat, ha valaki legyőzi a már kétszeres világbajnok Vettelt.

JAPÁN NAGYDÍJ (53 KÖR, 307,741 KM):
1. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:30:53.427 ó
2. Fernando Alonso Ferrari +1.160 mp
3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +2.006
4. Mark Webber Red Bull-Renault +8.071
5. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes +24.268
6. Michael Schumacher Mercedes GP +27.120
7. Felipe Massa Ferrari +28.240
8. Sergio Perez Sauber-Ferrari +39.377
9. Vitalij Petrov Lotus Renault +42.607
10. Nico Rosberg Mercedes GP +44.322
11. Adrian Sutil Force India-Mercedes +54.447
12. Paul di Resta Force India-Mercedes +1:02.326 p
13. Kobajasi Kamui Sauber-Ferrari +1:03.705
14. Pastor Maldonado Williams-Cosworth +1:04.194
15. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari +1:06.623
16. Bruno Senna Lotus Renault +1:12.628
17. Rubens Barrichello Williams-Cosworth +1:14.191
18. Heikki Kovalainen Lotus-Renault +1:27.824
19. Jarno Trulli Lotus-Renault +1:36.140
20. Timo Glock Virgin-Cosworth +2 Kör
21. Jerome d` Ambrosio Virgin-Cosworth +2 Kör
22. Daniel Ricciardo HRT-Cosworth +2 Kör
23. Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth +3 Kör

 

JAPÁN NAGYDÍJ (53 KÖR, 307,741 KM) - ÉLŐ KÖZVETÍTÉS:
CÉL: JENSON BUTTON NYERT! MÖGÖTTE A PONTSZERZŐK: ALONSO, VETTEL, WEBBER, HAMILTON, SCHUMACHER, MASSA, PEREZ, PETROV, ROSBERG. SEBASTIAN VETTEL EZZEL MINDEN IDŐK LEGFIATALABB KÉTSZERES VILÁGBAJNOKA LETT!!!
53. kör: Button 1:36,568, előnye immár 1,7 mp!!! Vettel a harmadik helyen halad, biztosan halad a második világbajnoki cím irányába!!!
52. kör: Button előnye 1,2 mp.  Az első szektorban öt tizedet, a másodikban két tizedet adott a spanyolnak.
51. kör: Button előnye mindössze 1.0 mp. Alonso most már nyithatja az állítható hátsó szárnyat.  A második szektorra "felébredt" a brit, picit növelte a különbséget.
50. kör: Button előnye immár csak 1,6 mp.  Alonso folyamatosan közelíti a 2009-es világbajnokot.
49. kör: Már csak 2,1 mp Button előnye.
48. kör: Újabb 8 tizeddel (!) csökkent a különbség Button és Alonso között.
47. kör: Button 3,7 mp-cel vezet Alonso előtt.  Massa utolérte Schumachert, tét a 6. hely.
46. kör: A top10 sorrendje: Button, Alonso, Vettel, Webber, Hamilton, Schumacher, Massa, Perez, Sutil, Kobajasi.
45. kör: Button előnye hat tizeddel csökkent.
44. kör: Vettel tapad Alonsóra, de nincs esélye a támadásra. Button előnye 4,9 mp.
43. kör: Button előnye 5,4 mp.
42. kör: Vettel már támadja Alonsót, aki a közepes keverékű abroncsokon nem olyan gyors, mint a szuperlágyon.  Schumacher gumicserén járt, Massa elé tért vissza.
41. kör: Button 4,7 mp-cel előzi Alonsót. 
40. kör: Button 3,6 mp-cel előzi Alonsót. Perez 1:36,569!!!
39. kör: Vettel 1:36,931!  A német pilóta megérkezett Alonso mögé.
38. kör: Alonso a boxban járt, Vettel elé tért vissza. Vettel 1:37,449!  Hamilton konnyen megelőzte Massát.
37. kör: Button és Massa is gumicserére ment. Button simán visszatért Vettel elé.
36. kör: Button előnye 3,7 mp-re csökkent. Hamilton a boxban járt.
35. kör: Button 4,7 mp-cel előzi Alonsót. Vettel beszorult a középmezőnybe, a 10. helyen halad.
34. kör: Button előnye 3,4 mp. Vettel harmadszor a boxban, közepes keverékű abroncsokat kapott.
33. kör: Button előnye már 2,8 mp.
32. kör: Vettel nem akarja széthajtani autóját, hiszen a második hellyel is simán megnyeri az idei világbajnokságot.
31. kör: A 2009-es világbajnok már 2,5 mp-cel vezet, pokoli tempóban hajt.
30. kör: Button 1:37,527, már 1,7 mp-cel vezet!
29. kör:  Button 1:37,576! A brit előnye 1,2 mp. Nem vizsgálják tovább a Hamilton-Massa csatát.
28. kör: Button teljesen lelassított, feltorlódott mögötte a mezőny. A brit az új rajt után gyorsan leszakította a címvédőt!  A top10 sorrendje nem változott: Button, Vettel, Alonso, Webber, Massa, Hamilton, Schumacher, Petrov, Perez, Di Resta.
27. kör:  Még mindig a safety car vezeti a mezőnyt. A visszajátszások szerint Schumacher a hetes kanyarban összeakadt Webberrel, a Red Bullról is leszakadt egy szárnydarab.
26. kör: A top10 sorrendje: Button, Vettel, Alonso, Webber, Massa, Hamilton, Schumacher, Petrov, Perez, Di Resta. Vizsgálják a Hamilton-Massa csatát.
25. kör: Schumacher a 7. helyről ment ki kerékcserére.
24. kör: Button előnye 7 tized, Vettel a DRS-zónában használhatja az állítható hátsó szárnyat. De még nincs előzési pozícióban.  BEKÜLDIK A BIZTONSÁGI AUTÓT A LETÖRT SZÁRNYDARAB MIATT!!!
23. kör: Button 1:38,498! Massa gumicserén járt,  Hamilton elé tért vissza!
22. kör: Alonso és Hamilton a boxban járt.  Button 7 tizeddel vezet Vettel előtt. Webber 1:39,026!
21. kör: Button gumicserére ment, éppen Vettel elé tért vissza!  Massa már támadja Hamiltont, ezt a brazil szárnydarabja bánta...
20. kör: Vettel a boxba ment, elkoptatta a lágy gumikat. Ismét a lágyabb keveréket kapta. Webber követte csapattársát abroncscserén.
19. kör: Vettel előnye 7 (!) tizeddel csökkent, Hamilton ismét a túlzott gumikopással küszködik. Petrov a boxban járt.
18. kör: Vettel előnye 2,3 mp. Petrov és Perez még mindig nem ment ki gumicserére.
17. kör: Button 1:39,093 p, két tizedet hozott a címvédőn.
16. kör: Vettel előnye 2,8 mp.
15. kör: Vettel újabb 1 tizedet adott Buttonnak.
14. kör. Vettel 2,6 mp-cel vezet, Button 1,6 mp-cel jár Alonso előtt.  A top10-ből Petrov és Perez nem volt még gumicserén.
13. kör: Vettel előnye 2,5 mp, Buttoné az új körrekord (1:39,187 p).
12. kör: Massa az élről ment ki gumicserére, újra Vettel vezet Szuzukában.
11. kör: Button és Alonso szintén gumicserén járt, így tett Webber is.  Button és Alonso is Hamilton elé tért vissza.
10. kör: Vettel is meglátogatta csapatát, a 6. helyre tért vissza. Alonso villámgyors, 1,2 mp-re jár Buttontól.
9. kör: Hamilton a boxban járt gumicserén.  Button tizedeket hozott Vettelen.
8. kör: A versenyfelügyelők nem büntették meg Vettelt, befejeződött a rajtot érintő vizsgálat!  Hamilton gumijai teljesen elkoptak, Button könnyedén megelőzte.
7. kör: Immár 3,1 mp Vettel előnye. Mögötte a sorrend: Hamilton, Button,  Alonso, Massa, Webber, Schumacher, Di Resta, Sutil, Petrov.
6. kör: Vettel 2,3 mp-cel előzi Hamiltont, 5,2 mp-cel pedig Buttont. Alonso simán elment Massa mellett, a spanyol a DRS-zónában előzött.
5. kör: Folyamatosan Vettelé a legjobb köridő, most már 1,9 mp a különbség.
4. kör: Vettel újabb két tizedet adott Hamiltonnak. 
3. kör: Vettel 1,5 mp-cel vezet. Mögötte a sorrend: Hamilton, Button, Massa, Alonso, Webber, Schumacher, Di Resta, Sutil, Petrov.
2. kör: Vettel előnye 1,3 mp.  A versenyfelügyelők már vizsgálják a Red Bull-ász rajt utáni védekezését!
1. kör: Vettel máris meglógott, Button pedig a csapatrádión büntetést "követelt" a németnek.
RAJT:  Vettel keményen megőrizte pozícióját, picit leassította Buttont, akit megelőzött Hamilton. Vettel a fő felé terelte Buttont, aki nem vállalta fel a kicsúszást.
8:00 ó.: A mezőny elindult a felvezető körre.
7:58 ó.: A hazai közönség tombolva köszöntötte Kobajasi Kamuit, a Sauber-Ferrari japán versenyzőjét.
7:50 ó.: Süt a nap Szuzukában, az időjárás egyelőre nem akar "beleszólni" a pilóták csatájába.  Az aszfalt 31 fokos, a lelátón 24 fokot mérnek.
7:45 ó.: Bezárták a boxutcát, minden versenyző felsorakozott a rajtrácsra.
7:30 ó.: Tavaly minden idők egyik legdrámaibb hajráját láthatta az F1-es közvélemény, Vettel mindössze egyszer állt összesítésben az élen, de éppen a legjobbkor. A Red Bull német versenyzője Abu-Dzabi Nagydíja után taszította le az élről Fernando Alonsót, akinek már az ötödik hely is világbajnoki címet jelentett volna. De a spanyol csak a hetedik lett a szezonzárón, így a futamgyőztes Vettel duplán ünnepelhetett!
 
 
7:15 ó.: Vettel idén mindössze egy alkalommal nem állt dobogóra, nem is meglepő, hogy Button szerint elképzelhetetlen, hogy megelőzze őt összesítésben.

„Annyi esélyem van, mint egy négy éves kissrácnak a 100 m-es síkfutásban… - mondta a McLaren 2009-es világbajnoka. – A versenyek többségén övé volt a legjobb autó, de összességében is hihetetlenül jó munkát végzett. Nem mondhatom azt, hogy ne érdemelné meg az újabb világbajnoki címet. Ha többet hibázott volna, akkor talán megkérdőjelezhetnénk a sikerét, de így…”

Vettel idén 12 alkalommal nyerte az időmérőt, 9 futamgyőzelmet aratott. Utóbbival az örökranglista harmadik helyén áll.

LEGTÖBB GYŐZELEM EGY SZEZONBAN (ÖRÖKRANGLISTA):
  Versenyző Szezon Futamszám Győzelem Százalék
1. Michael Schumacher 2004 18 13 72%
2. Michael Schumacher 2002 17 11 65%
3. Nigel Mansell 1992 16 9 56%

Michael Schumacher 1995 17 9 53%

Michael Schumacher 2000 17 9 53%

Michael Schumacher 2001 17 9 53%

Sebastian Vettel 2011 14* 9* 64%*
8. Ayrton Senna 1988 16 8 50%

Michael Schumacher 1994 16 8 50%

Damon Hill 1996 16 8 50%

Mika Häkkinen 1998 16 8 50%
7:00 ó.: Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, megkezdjük közvetítésünket a 62. F1-es világbajnokság Japán Nagydíjáról! Szombaton a címvédő Sebastian Vettel 9 ezreddel (!!!) győzte le Jenson Buttont az időmérő edzésen az első rajthelyért. Ezzel a német klasszis idén 12. alkalommal indulhat vasárnap az élről. Vettel másodszor is világbajnok lesz, ha legalább 1 pontot szerez Szuzukában vagy nem Button nyeri a futamot.

 

NYILATKOZATOK A JAPÁN NAGYDÍJ IDŐMÉRŐ EDZÉSE UTÁN:

SEBASTIAN VETTEL (RED BULL-RENAULT, 1. HELY):


„Micsoda időmérő!!! Pénteken hibáztam, kiszélesítettem a pályát, emiatt megrongálódott a vezetőszárnyam. Ez nem tette ideálissá a helyzetet az autó felkészítésében. Szombaton délelőtt még szenvedtünk, főleg, amikor ismét azzal kellett foglalkoznunk, hogy megtaláljuk a kocsi egyensúlyát. De nem voltunk elég gyorsak…A szabadedzés után le is ültünk beszélgetni, szerencsére mindenre sikerült megoldást találnunk. Ez nagyon fontos volt, hiszen nagyon szoros versenyt vívtunk Jensonnal. Kemény időmérőn vagyunk túl, de nagyon élveztem. Hosszú egy itteni kör, egy mega első szektorral, ami mindig jelentős kihívás elé állít. Azzal viszont nem foglalkozom igazán, hogy vasárnap egy pont is elég lesz a világbajnoki címhez. Pénteken megtanultam, ha nem koncentrálok 100 százalékosan, akkor a legkisebb hiba is sokba kerülhet. Hosszú futam vár ránk, jelentős erőpróba lesz. A pole-ból indulok, ez különleges helyzetet teremt. Hisezn bármi megtörténhet, a DRS sok esélyt ad az előzésre.”

JENSON BUTTON (MCLAREN-MERCEDES, 2. HELY):

„Eddig nagyszerűen alakult a hétvégénk! Mindig kiválóan érzem magam Szuzukában, fenomenális a pálya. Akkor a legtökéletesebb a hangulatod, ha az autód is versenyképes Japánban. Még a Q3-ban is javultam, azt hittem, most végre enyém lesz a pole. De nem így történt, mégsem voltam elég jó a pole-hoz. Csak kilenc ezred hiányzott, de mégsem voltam elég jó. Pedig úgy éreztem, mindent kihajtottam a kocsiból. Igaz, az utolsó gyors körömben picit túlkormányzott volt az autó, lehet, túl keményen nyomtam. A csapat szempontjából azért nagyszerű hír, hogy ennyire közel vagyunk a Red Bullhoz, amely uralta az elmúlt években a szuzukai pályát.”

LEWIS HAMILTON (MCLAREN-MERCEDES, 3. HELY):

„Nem érzem úgy, hogy hibáztam volna a Q3 végén….Ha megnézik a visszajátszásokat, akkor láthatják, Jenson éppen előttem volt és lassított, hogy teret nyerjen. Én is ezt akartam elérni, amikor kijöttem az utolsó kanyarból. De nem jött össze a megfelelő különbség, ezért én is lassítottam, amikor megláttam Markot magam mellett. Michaelt viszont már nem vehettem észre, ezért madnem ütköztünk. Veszélyes helyzet volt. Összességében azért nem rossz ez a harmadik hely, a pálya tisztább oldaláról kezdhetek."

FERNANDO ALONSO (FERRARI, 5. HELY):

„Nem lepett meg ez az eredmény. A McLaren és a Red Bull az egész hétvégén gyorsabb volt, így egészen jó, hogy Webber elé kerültünk. Úgy tűnik, bérletem van az ötödik helyre. De legalább most is a pálya tisztábbik oldaláról rajtolhatok. Vasárnap fontos szerepet játszhat a gumikopás, sok boxkiállásra lehet számítani. Így a taktika ismét kulcsfontosságú lesz. Remélem, nem lesznek olyan gondjaink, mint két hete Szingapúrban. A dobogóra ismét reális esélyünk van, a győzelemre már kevésbé.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Kilenc ezred döntött: Vettel az élen
Hihetetlenül szorosan alakult az időmérő edzés a 62. F1-es világbajnokság Japán Nagydíján: a címvédő és idén hatalmas fölénnyel éllovas Sebastian Vettel mindösszesen kilenc ezreddel (!!!) győzte le a három tesztelésen...
Tovább a teljes cikkhez »

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Vettel kicsúszott, de megúszta - videó
Sebastian Vettel egy pillanatra sem kalandozhat el, a Formula-1-es Japán Nagydíj első szabadedzésén történt balesete arra hívta fel a címvédő figyelmét, hogy annak ellenére is koncentrálnia kell, hogy már csak egy hajszál...
Tovább a teljes cikkhez »

HIRDETÉS
AJÁNLOTT OLDALAK
 » love.hu
 » ingatlanok.hu
 » book.hu
 » Utasbiztosítás a Biztosítók.hu-n
 » biztositok.hu
 » data.hu